Å håndtere gjeld kan være en vanskelig balanse mellom tilbakebetaling av gjeld og sparing for fremtiden. Jeg prioriterer å betale ned gjeld med høy rente først, samtidig som jeg setter av penger til sparing. Hvordan balanserer du nedbetaling av gjeld og sparing i din personlige økonomiplan?
Jeg har funnet ut at det å lage et budsjett og holde meg til det har vært nøkkelen til å håndtere gjelden min. Jeg foretar også ekstra innbetalinger når det er mulig og vurderer konsolidering hvis rentene er gunstige. Har du prøvd noen av disse metodene for å håndtere gjeld?
Faren min fortalte meg alltid at det viktigste ikke er hvor mye kreditt du kan ta opp, men hvordan du kan betjene den. Hvis du tar opp 1000000, er det lite sannsynlig at du kan betale mer enn 30% per måned. Og det er det eneste forholdet du kan ta opp lån med. Det var det jeg trodde hele livet mitt, til jeg trengte å ta Lån på dagen. Takket være dette nettstedet kunne jeg raskt finne et selskap som kunne gi meg et lån før lønnen min.